Yeni Telefonlar Nasıl? Z2 ? S5 ? New One ?

Samsung-Galaxy-S5-vs-Galaxy-Note-3-vs-HTC-One-vs-Xperia-Z2-vs-LG-G2-600x350

Akıllı Telefon piyasası eskisi gibi değil. Eskiden ne gerek var denilen telefonlar artık bizim annelerimizin babalaarımızın ellerinde. Neredeeeenn nereye 🙂 Başçalan aklıma geldi bu sözü söyleyince 🙂 Neyse siyasete girmeyim..

Ben şimdi hızlı bir giriş yapayım sizde sıkılmayın. Bu sene çıkan ve yakında çıkacak telefonlar şunlar..

*Sony Xpreria Z2
*Samsung Galaxy S5
*Yeni HTC ONE (İsim daha net değil, all new one yada one 2 bekleniyor) herneyse

Z2 tanıtıldı, S5 tanıtıldı sadece yeni HTC tanıtılmadı ama onuda içerde çalışan birisinin oğlu dünyaya sundu 🙂 Babasını işinden etti aptal çocuk. 16 gün sonra çıkacak olan HTC yide gördük..

Uzun uzadıya teknik bilgi vermeyeceğim. Ama genel olarak bilinen bir kaç şeye değinmek gerekiyor. 

Öncelikle Samsung.. Samsung bende S4 ile büyük bir hayal kırıklığı yaratan telefonlardan birisi idi bu S5 ile bu hayal kırıklığını artık tavan noktaya eriştirdi. Bu yukardaki 3 telefon arasında en iyi işlemciye sahip telefon Samsung S5.. Snapdragon 801 i remen kullanıyor 2,5 ghz işlemci gücüyle ama kardeşim gel görki o telefonun o ekranı halen belli bir süre sonra takılıyor. Bunu tanıtım videolarında hissediyoruz. Akmıyor akıcı değil. Bunu her ne kadar samsung fanlarına sorsanız ret edeceklerdir ama gerçeklerden kaçamazlar. O arayüz o telefona yakışmıyor. SAmsung s4 te aynıydı. En iyi işlemciyi kullanıyordu dönemin ama aynı sonuç onuda beklemişti. 

Ekranı müthiş. Muhteşem Canlı olmuş. Fotoğraf çekim kalitesi ile bence yukardaki diğer telefonların üzerine çıkmış. XPREİA Z2 de muhteşem bir çekim özelliğine sahip olsada bence samsung bu işi bu kez tam anlamıyla yapmış. Son derece seri ve kalitelir esim çekebiliyor. 

Bide s4 ile verdiği ram miktarını insan hiç mi arttırmaz. Koymuş önümüze 2gb ram ne yaparsan yap demiş. E kardeşim S4 tede 2GB  ram vardı diyoruz yapacak bişey yok yeterli bu ram diyor. Fazlasının bir karı olmaz diyor. E o zaman aylar önce çıkmış Note serisine neden 3GB ram koydun diyoruz o başka diyor. Sen amiral gemine 3GB RAM koymazsan kusura bakma telefonu almaya gitsem bile vazgeçerim.

Sony Xperia Z2.. Müthiş bir telefon yaratmış sony açık konuşmak gerekrise. 21 mp kamera koymuş (mp önemli değil çok fazla ama çekim kalitesi olağanüstü), zaten kendiside fotoğraf ve video denilince senelerdir Sony akla gelir diyor. Ses kalitesi muhteşem olmuş. Bataryası da 3200 MAH yapmış. Şu an piyasanın bu tarz  bir telefondaki en iyi batarya miktarı. LG G2 ile iyice yarışacak anlaşıldı 🙂 Ben bayıldım Z2 ye ancak bununda başka bir sorunu var. Biraz büyük olmuş. 5,2 inç ekran olmasınar rağmen LG G2 den daah büyük duruyor. Oysa aynı ekran büyüklüğüne sakipler. Gereksiz bir uzatma söz konusu olmuş. 

İçine 3GB ram koymuş sony aferin. Arayüzünü denemedim hiç ancak inceleme videolarından gördüğüm kadarıyla son derece akıcı bir akıllı telefon olmuş. Su ve toza yine dayanaklı. S5 te bu konuda aynı.Oda suya ve toza dayanaklı. Şu an HTC ONE kullanıyorum yağmurda bazen bizim ekran duruyor. Algılamıyor. Bunlarda öyle bir sorun yok..Yukarda unuttum samsung ta 2800 mah pil var. Bu kötü değil ama pil tüketim konusunda sıkıntılı bir firma bence samsung her ne kadar ret etsede. Gerçi bu kez ultra pil koruyucu sistem getirmişler. Mesela batarya %30 kaldı o moda geçtiğinizde 12 saat daha telefonu kullanabiliyorsunuz. Bir çok şeyi kısıtlayıp ekranı siyah beyaza kadar getiriyor ama :)) Sony stamina mode devam ediyor. Buda pilin korunması ve uzun gitmesi için önemli..

Bunlar için sıkıntıda şu. Sony denen arkadaş 6 ayda bir telefon çıkarıyor. Yani bir bakmışsın eylülde Z3 gelmiş 🙂

Yeni HTC ONE.. Bu cihaz hakkında dediğimiz gibi kesin bilgi yok. Ancak duyumlar bende hayal kırıklığı. UV Kameraya devam demişler. Benim için süper bir haber ama insanlar öyle bakmıyor. 5 mp kamera halen bir çok kişi tarafından kötü olarak lanse edilecek. Her ne kadar günlük hayatta ço farketmesede bir tarafta 21 mp çekene kamera diğer yanda 5 mp kamera biraz sıkınt olacak :))

Pil konusunda htc de samsung gibi 2800 sanırım .. Bunlar çok iyi duyumlar değil.. ve tabi 2gb ram. Ben one kullanırkende 2gb kullanıyorum yeni one dada  2gb ram hiç cazip gelmiyor. Tabi şu var HTC one hayatımda gördüğüm en stabil telefon. Muhteşem bir akış var. Aylarca kapatma şişme yapmayacak bir yazılım ve menuler olsun, programlar olsun geçişte neredeyse sıfır takılma, neredeyse değil aslında evet hiç takılma yok. Son derece seri kamerası vs vs vs..

Ben soruyorum şimdi neden geçeyim YENİ ONE a.. Sonuçta desenki kamera UV ama kardeşim al sana bu kez 8 uv demiyorsun, ram 2gb ama al sana 3 gb demiyorsun, snapdragon 800 kullanıyorsun ama samsung s5 te 801 kullanıyor. Tabi diyeceksin ben daha hızlıyım . Doğru haklısın ama yinede psikolojik bir şekilde sen eski duruyorsun vs vs vs vs

Uzun lafın kısasısına gelirsek. Bir kaç ram ve kamera dışında çok değişiklikler yok. Eğer bir önceki seri varsa elinizde yani S4, One , Iphone 5, z yada z1 bunların hiç birisine para felan vermeyin. Çünkü artık iyice sıkıştılar gelişme durdu..

Ha diyeceksin ki ben s3 kullanıyorum yada one x artık değiştirsem Volkan Paşa ne önerirsin..

Bunların yarı fiyatına bunlardan çok daha önce bu özellikleri veren bir tane telefon var piyasada..

LG G2..

1200  liraya felan bulunuyor artık sanırım..32 gb larda 1400 civarında..

http://www.akakce.com/lg-g2.html

Dolarda artıki bu yukardaki amiral gemiler 2200-2500 arası çıkar ve unutma artık taksit yok 🙂

Soru öneri ve bilgi için yaz ben sana dönerim

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Web sitenizi WordPress.com ile oluşturun
Başla
%d blogcu bunu beğendi: